fbpx

Producenci sukcesywnie rezygnują z oferowania silników typu Diesel, jednak na szczęście istnieją ci, którzy konsekwentnie pracują nad rozwojem i wprowadzaniem na rynek nowoczesnych silników wysokoprężnych. Duży SUVMazda CX-60 wyposażony w ten rodzaj napędu cieszyć się będzie ogromnym zainteresowaniem, a Polacy będą chętnie szukać zarówno nowych modeli prosto z salonu, jak i używanych, kilkuletnich wersji. Powód tego zjawiska jest prosty.

Czy duży SUV może dać duże oszczędności?

Razem z debiutem Mazdy CX-60 na rynku zaprezentowano zupełnie nowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra, wspomagany przez 48-woltowy układ mild hybrid, co pozwala na osiągnięcie łącznej mocy 200 KM.

Mazda wypuściła na rynek ogromny SUV o długości 4,74 metra i wadze prawie 1,9 tony, który wyposażony jest w napęd na tylną oś oraz 8-biegową skrzynię. Mimo swoich rozmiarów, ten SUV deklaruje osiągi porównywalne do znacznie mniejszych, sportowych crossoverów.

Dziennikarze z Włoch przeprowadzili test rzeczywistego zużycia paliwa dla tego gigantycznego SUV-a. Podczas 360-kilometrowej podróży z Rzymu do Gorli, Mazda CX-60 3.3 diesel zużyła wyjątkowo oszczędne 4,8 l/100 km.

Dzięki takim osiągom, Mazda zajmuje znakomitą pozycję w klasyfikacji rzeczywistego zużycia paliwa w segmencie D SUV. Jest na równi z Alfą Romeo Stelvio 2.2 Turbo Diesel 180 KM. Jedyne auto, które osiągnęło lepszy wynik, to Mercedes GLC 220d 4Matic Mild Hybrid, z zużyciem paliwa wynoszącym 4,25 l/100 km.

diagnostyka samochodu
Ile kosztuje Mazda CX-60?

Testowany model to Mazda CX-60 3.3L e-Skyactiv D M Hybrid Boost 48V RWD Takumi, który stanowi praktycznie najwyższą wersję silnika o mocy 200 KM z napędem na tylną oś – z wyjątkiem wersji 4WD, która generuje 249 KM. Po włączeniu metalicznego lakieru Soul Red Crystal, panoramicznego dachu i pakietu wspomagania kierowcy, cena katalogowa tego pojazdu wynosi nieco ponad 66 000 euro (300 000 zł).

To cena, która umożliwia korzystanie z naprawdę dużego i komfortowego SUV-a. Dodatkowo, ten pojazd jest stosunkowo cichy i mocny, a także dynamiczny, gdy tego potrzebujemy. Zarówno wykończenie zewnętrzne, jak i wewnętrzne, prezentują się na najwyższym poziomie jakości. Technologie pokładowe i systemy wspomagające prowadzenie również należą do najnowszej generacji, a deska rozdzielcza i system informacyjno-rozrywkowy są nowoczesne. Posiada dużo miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Automatyczna skrzynia biegów działa precyzyjnie i szybko, a piękny dźwięk silnika dodaje uroku nawet długim podróżom. Powstaje zatem pytanie czy przy tak dużej ilości nowoczesnych elementów, będzie można wykluczyć Mazdę z listy najbardziej awaryjnych modeli samochodów?

Źródło: www.wrc.net.pl