fbpx

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Branża motoryzacyjna nie ma przed nami tajemnic, na co dzień współpracujemy z warsztatami i serwisami naprawczymi. Możesz liczyć na nasze wsparcie w sprawach odszkodowawczych związanych ze szkodami komunikacyjnymi. Co to oznacza?

 

  • Skompletujemy dokumentację dotyczącą szkody – to podstawa w walce z ubezpieczycielem. 
  • Przejrzymy dokumentację i szacunkowe wyceny napraw.
  • Pomożemy w wycenie usług świadczonych przez warsztat.
  • Zaplanujemy proces likwidacji szkody. 
  • W przypadku sądowego sporu przygotujemy pozew i będziemy reprezentować Cię przed sądem. 
  • Odpowiemy na pytania i wątpliwości dotyczące codziennej pracy serwisu.

Znajdź prawnika, który specjalizuje się w prawie ubezpieczeniowym i odszkodowawczym, a zagadnienia typowe dla branży motoryzacyjne nie są mu obce. Wybierając Kancelarię Rok-Konopa i Wspólnicy otrzymasz porady prawne dostosowane do Twojej sytuacji. Pomożemy Ci w otrzymaniu pełnego wynagrodzenia za przeprowadzone naprawy.

Nasza praca koncentruje się na:

Obronie zastosowanych przez serwis czynności technologicznych

Każdy poszkodowany ma prawo oczekiwać, że jego samochód  zostanie naprawiony według norm i zaleceń producenta. Dlatego serwisy naprawcze przygotowując kosztorys szkody powinny uwzględnić m.in. wymaganą technologię naprawy. Ubezpieczyciele często korygują kosztorys, a w wielu sytuacjach odbywa się to kosztem niezbędnych czynności technologicznych.

Kancelaria w imieniu Klienta przedstawia merytoryczną argumentację zastosowanych czynności, których zbiór i chronologia wykonywania mają prowadzić do przywrócenia pojazdu do pełnej sprawności.

Obronie stawki roboczogodziny serwisu

Serwis naprawczy ma prawo domagać się od ubezpieczyciela wypłaty pełnej kwoty wynagrodzenia za wykonane usługi naprawcze. Stawka roboczogodziny jest bowiem indywidulną ceną usługi ustaloną przez serwis w oparciu o jego poziom technologiczny, kwalifikacje pracowników, jakość stosowanych materiałów oraz poziom obsługi. 

Skuteczną windykację stawki roboczogodziny opieramy na argumentacji opartej na latach doświadczeń w sporach z ubezpieczycielami, znajomości orzecznictwa w poszczególnych sądach w kraju oraz odpowiednim materiale dowodowym, który przygotowujemy dla Klienta. Prawidłowa dokumentacja szkodowa to klucz w walce z ubezpieczycielem.

Obronie ustalonego przez serwis zakresu szkody

W toku likwidacji szkody komunikacyjnej jej zakres ustalany jest na podstawie oględzin pojazdu. Z przeprowadzonych czynności serwis gromadzi materiał zdjęciowy, który będzie podstawą do stworzenia kosztorysu naprawy pojazdu.

Serwisy naprawcze niejednokrotnie muszą mierzyć się z kwestionowaniem ustalonego zakresu i sposobu likwidacji szkody.  Ponadto ubezpieczyciele często nie popierają swojego stanowiska argumentacją, która uzasadniałaby ich postępowanie. W takich sytuacjach serwis może liczyć na to, że Kancelaria dokona analizy dokumentacji szkodowej i sporządzi uzasadnienie dla zakresu szkody.

Obronie czasochłonności czynności naprawczych

Prowadzimy obronę rzeczywistego czasu naprawy. Może być on ustalany zarówno w oparciu o czas wykonywania czynności naprawczych na podstawie danych otrzymywanych od producentów samochodów, jak i rzeczywistą czasochłonność czynności naprawczych i około naprawczych, niezbędnych w procesie likwidacji szkody.

Klauzula informacyjna

  1. Administrator danych osobowych: Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Rok-Konopa i Wspólnicy sp.k.
  2. Cele przetwarzania: kontakt z Administratorem; przedstawienie oferty, korzystanie z plików cookies.
  3. Przysługujące prawa: dostępu i sprostowania danych, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, wycofania zgody w każdym czasie.
  4. Pełna informacja w Polityce Prywatności.