Właściciele samochodów marki Opel, Peugeot i Citroën, a także innych marek należących do koncernu Stellantis, takich jak Fiat, Jeep i Alfa Romeo, będą musieli ponieść dodatkowe koszty za usługi takie jak zdalne uruchamianie pojazdu, uruchamianie klimatyzacji i rozbudowana nawigacja. W przyszłości te dodatkowe udogodnienia będą objęte płatnymi subskrypcjami.
Nowa technologia w samochodach będzie kosztować
Takie samo podejście do usług stosują również producenci samochodów z Niemiec, takich jak BMW, Audi i Mercedes. Posiadacze tych marek mają możliwość korzystania z funkcji takich jak aktywny tempomat, podgrzewana kierownica czy systemy wspomagające jazdę, za dodatkową miesięczną opłatą.
Koncern Stellantis, po przeprowadzeniu testów dodatkowych funkcji w ramach abonamentu w modelach marki DS Automobiles, podjął podobną decyzję. Według informacji serwisu francuskie.pl, usługa została rozszerzona na samochody z logo Opel, Peugeot i Citroën. Do wyboru są trzy wersje abonamentu:
- Connect One,
- Connect Plus
- i Connect Premium.
Abonament Connect One, Connect Plus i Connect Premium
W ramach najbardziej podstawowej i ograniczonej opcji, jaką jest Connect One, posiadacze wspomnianych samochodów będą mieli dostęp do cyfrowej książeczki serwisowej oraz będą mogli wykonywać połączenia alarmowe i korzystać z pomocy drogowej za pośrednictwem systemu pokładowego. Usługa ta będzie dostępna przez okres 10 lat bez dodatkowych opłat, w ramach ceny zakupu samochodu. Usługa Connect Plus zawiera różne funkcje, takie jak zdalne otwieranie i zamykanie samochodu, włączanie świateł, uruchamianie klaksonu, kontrola temperatury (schładzanie lub ogrzewanie) pojazdu, a także, w przypadku samochodów elektrycznych, zdalne monitorowanie poziomu naładowania akumulatora oraz planowanie kolejnych sesji ładowania. Z kolei opcja Connect Plus będzie bezpłatnie dostępna przez okres trzech lat. Po tym okresie jej przedłużenie będzie wiązało się z opłatą w wysokości 39 złotych miesięcznie lub 390 złotych rocznie. Posiadacze samochodów z wbudowaną nawigacją będą musieli zapłacić 59 złotych miesięcznie lub 590 złotych rocznie w celu uzyskania dostępu do dodatkowych funkcji w systemie nawigacji pokładowej.
Droższe koszty naprawy nowoczesnych samochodów
Nowa technologia i coraz większa ilość nowoczesnych elementów wyposażenia może spowodować wzrostu ceny naprawy powypadkowej. Większość serwisów naprawczych nie jest jeszcze wyposażona w technologię przeznaczoną do napraw „nowoczesnych” samochodów i będzie to się wiązało z koniecznością pokrycia dodatkowych kosztów przez warsztat. Powstaje również pytanie jak do kwestii napraw powypadkowych nowoczesnych samochodów odniosą się zakłady ubezpieczeń. Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że ubezpieczyciel może próbować zaniżyć kosztorys naprawy i nie wypłaci całości poniesionych kosztów przez warsztat. W takiej sytuacji niezbędne będzie wsparcie prawnika specjalizującego się w uzyskiwaniu pełnego odszkodowania dla warsztatu za naprawę samochodu po szkodzie.
Więcej informacji: www.bankier.pl